Mormorsrutor

Fick för mig att virka lite. Har en massa garn över sen mitt möss-projekt. Tänkte att jag skulle ha ett litet semesterprojekt. Ska försöka mig på att göra en filt. Det är ju inte speciellt svårt så egentligen är det bara lite tålamod som behövs. Än så länge har jag gjort tre rutor. Mina första tre, ingen av dem är särskilt perfekt, men men, det ska la se hemmagjort ut?
 

Boken som jag har användt mig av heter "Galen i garn" och är en serie böcker från Susanna Zacke och Sania Hedengren. Jag har fyra av deras böcker. Det finns mycket projekt med garn och tyg, men även med mosaik och betong. Det är jättefina bilder i böckerna, mest det jag har fastnat för!
 
Än så länge har jag använt mig av vitt, rosa och orange garn. Jag använder garnet "Molly" från Järbo garn.Tacka vet jag Instaframe som man kan göra så fina bilder i.
 
Go kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0