Julbabbel

Nu är det så att jag har börjar längta till julen. Inte julafton, julen. Jag vill julpynta och julpyssla här hemma. Jag vill julbaka. Jag vill tillochmed (!!!) att snön ska komma. Det är nog första gången sen jag var typ 6 år som jag längtar efter snön. Eller jag längtar inte, men jag kommer nog inte bli lika missnöjd som vanligt när den kommer :)

Jag har lite tankar om vad jag ska fixa här hemma så det blir julmysigt. Men det är väl bäst att börja pyssla nu, så man hinner klart.. eller? ;)

Var ju på Ikea idag, dit har julen redan kommit. Skulle köpa ett ljusfat att ha adventsljus på, men de vita som jag ville ha var slut. Snacka om framförhållning för alla andra. Sen ska jag köpa en gran också, en plastgran. Jaaa, jag vet att det är mysigare med en riktig. MEN det har jag testat på några jular nu och jag tycker faktiskt inte att det är värt bördan med allt satans barr överallt, särskilt när det i år är typ jag som kommer att uppskatta den, nope, inte värt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0